اگر به فکر سرمایه گذاری در بازار ارز هستید !!
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

اگر به فکر سرمایه گذاری در بازار ارز هستید !!
 
اخبار اقتصادی

چه ارزی بخرید تا ضرر نکنید؟
اقتصاد > بازار مالی - برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در بازار ارز، بهترین گزینه ارزهایی هستند که که اصطلاحا در حاشیه بورس معملات قرار دارند.
علی پاکزاد: اگر شما هم از جمله کسانی هستید که برای سرمایه گذاری به بازار ارز علاقه مند شده اید ولی از این بازار اطلاعی ندارید، چند نکته را باید رعایت کنید تا در این بازار دچار مشکل نشوید.



قبل از آنکه وارد بحث بازار ارزشویم بهتر است به شما تذکر بدهم که ارز بازاری پر ریسک است و حضور در آن برای کسانی که آشنایی با این بازار ندارند با ریسک بالای زیان همراه است و البته در کنار این مسئله بازارهای بسیار کم ریسک تری نیز وجود دارند که نرخ بازدهی انها نسبت به بازار ارز بالاتر است و برای حفظ ارزش دارایی شما می تواند کارنامه بهتری ارایه دهند، از جمله این بازارها می توان به بورس اشاره کرد که حتی اگر بدون اطلاعات بخواهید به این بازار وارد شود می تواند از توان شرکتهای سرمایه گذاری و دیگر فعالین حرفه ای بازار استفاده کنید ولی این امکان در بازار ارز برای شما فراهم نیست.

اولین نکته:

برای سرمایه گذاری در بازار ارز هدف زمانی تعیین کنید، شما برای چه دوره ای وارد بازار می شوید؛ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت؛ هدف از این کار آن است که توقع خود را از بازار بشناسید.نوسانات بازار ارز در ایران هرچه دوره سرمایه گذاری در آن بیشتر شود ریسک کمتری از لحاظ حسابداری به همراه دارد بنابراین به افرادی که آشنایی کمتری از بازار دارند توسیه می شود برای دوره های بلند مدت تر سرمایه گذاری کنند.

نکته دوم:

بیش از آنکه به توصیه افراد غیر متخصص دربازار توجه کنید به ارقامی توجه کنید که بیانگر ارزش برابری ارزها هستند و البته چشم انداز رشد اقتصادی کشورها می تواند برای شما چهت انتخاب بهترین ارز جهت سرمایه گذاری کمک کند.

نکته سوم:

بازار ارزهایی که روی بورس هستند و بیشترین مبادلات بازار را به خود اختصاص می دهند الزاما بهترین ارز برای سرمایه گذاری محسوب نشده و در بسیاری از موارد ارزهایی که در حاشیه بازار مبادله می شوند می توانند برای شما عایدی بهتری داشته باشند. معمولا دولتها به صورت محسوس و نامحسوس بازار ارزهای اصلی را تحت کنترل دارند و از نوسان شدید آن جلوگیری کرده و حتی گاهی قیمت این نوع ارزها را به صورت مصنوعی پایین نگه می دارند.

نکته چهارم:

زمانی که تصمیم ورود به بازار ارز را گرفتید، برای خرید حتما به صرافی های رسمی مراجعه کنید، خرید ارز با وجود ارزهای تقلبی ریسک بالایی به همراه دارد البته استفاده از حساب ارز بانک هانیز می تواند به عنوان یکی از منابع رسمی مطمئن تلقی شود ولی به شرط آنکه هنگام خرید ارز از بانک در زمینه نرخ کارمزد دقت داشته باشید زیرا همین تفاوت می تواند در صورتی هدف گذاری کوتاه مدت امکان سود دهی سرمایه گذاری را کم کاهش دهد.

نکته پنجم:

برای حضور در همه بازارهایی که قیمت در ان شناور است، بورس بازان یک هدف مشخص دارند، در کمترین قیمت ممکن خرید و در بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند، این شرایط در بازار ارز هم صادق است، این در حالی است که عامه مردم زمانی که قیمت ها شرو ع به بالا رفتن می کنند وارد بازار می شوند و زمانی که قیمت شروع به پایین آمدن کرد، برای خروج از بازار به صف های فروش هجوم می آورند و همیشه هم از شرایط بازار ناراضی هستند در حالی که اگر شما برعکس جریان شنا کنید بتوانید سود بهتری کسب کنید.

مقایسه قیمت ارزها
Open in new window


نگاه به نرخ سود سرمایه گذاری دربازار ارز

نگاهی به روند تحولات نرخ ارزهای مختلف در برابر ریال نشان می دهد متاسفانه در کل دهه هشتاد تقریبا تمامی ارزها در برابر ریال گران شده اند و این ناشی از شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد ایران است و شاید نتیجه سیاستی که به عنوان توسعه صادرات طی تمامی این سالهای توسط دولت های مختلف در پیش گرفته شده بود.

این مسئله باعث شده از نظر حسابداری سرمایه گذاری در بازار ارز در بلند مدت به نظر سود آور باشد در حالی که می توان گفت نرخ متوسط رشد ارزش ارزهای مختلف در کشور طی این سالهای بین 5 تا 16 درصد در تغییر بوده در حالی که نرخ تورم به طور متوسط معادل 15.6 درصد بوده یعنی در صورت سرمایه گذاری بلند مدت شما در بازار ارز ارزش دارایی شما در این دوره در بهترین حالت حفظ میشد و شما سود واقعی کسب نمی کردید در حالی که در همین دوره سپرده گذاری دربانک برای شما سود آورتر بود( البته تذکر آنکه با استفاده از نوسانات کوتاه مدت نرخ ارز به طور حتم می توان سود بیشتری کسب کرد ولی این کار نیاز به تخصص داردو با ریسک بالایی هم همراه است).

قیمت یوان

واقعیت آن است که شما زمانی که یک بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید باید حتما دو موضوع را رعایت کنید اول آنکه با میزان سرمایه ای که دارید امکان ورود به چه بازارهای دیگری را داشتید ولی برای ورود به ایمن بازار خواص از فرصت های دیگر چشم پوشی کرده اید(هزینه فرصت یا همان نقطه تفاوت محاسبه سود اقتصادی با سود حسابداری) ، دوم آنکه هیچگاه تمام تخم مرغ های خود را داخل یک سبد قرار ندهید، البته اگر مانند من تخم مرغ کافی برای سرمایه گذاری در اختیار ندارید باید ریسک بیشتر را پذیرفته و سعی کنید با کسب اطلاعات و دانش کافی در مورد بازار هدف خود ریسک سرمایه گذاری را کنترل کنید.

قیمت دینار کویت

شاید در اولین نظر به بازار ارز به شما پیشنهاد شود که ارزهای شناخته شده ای مانند دلار، پوند و یا یورو را انتخاب کنید ولی یک مقایسه ساده بین روند تحولات قیمت این ارز ها طی سال 81 ( زمان اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز) نشان می دهد، تنها یورو بوده است که با افت خیز های فراوان سالانه 12 درصد رشد قیمت داشته است و پوند و دلار امریکا به طور متوسط سالانه 5 درصد رشد ارزش داشته اند.

قیمت کرون دانمارک

در مقابل این ارزها می بینیم دلار استرالیا سالانه 16 درصد افزایش قیمت داشته است و یا کرون دانمارک و نروژ هر ساله 12 درصد رشد پیدا کرده اند، آیا برای سرمایه گذاری در بازار ارز به این ارزها فکر کرده اید، البته یوان چین نیز ارزی است که طی پنج سال گذشته با شیبی تند افزایش قیمت داشته است وبه عنوان یکی ارز ارهای مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت قابل توصیه است اگر چه در مقایسه با نرخ های تورم کشور ما نرخ رشد سالانه ان و البته تلاش دولت چین برای جلوگیری از رشد ارزش یوان هنوز سود اوری مناسبی نداشته باشد و لی به طور حتم در اینده میتوان آنرا یکی از باثبات ترین ارزها برای حفظ ارزش دارایی ها دانست.

قیمت دلار استرالیا

منبع: http://www.khabaronline.ir/news-153340.aspx
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها